De Kieswet en de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 bepalen dat gemeenten, na vaststelling van de verkiezingsuitslag op gemeenteniveau, diverse documenten en bestanden moeten publiceren op de gemeentelijke website:
-
Uitslagen van de stembureaus die op 24-11 open waren – vastgelegd in processen-verbaal (N10).
- Uitslagen van vervroegde stembureaus die op 22 of 23 november open waren, zijn vastgelegd in 2 aparte processen-verbaal:
– Verslag opgemaakt op de dag van de stemming, staat in proces verbaal model J1.
– De teluitslagen, zoals vastgesteld 24-11 zijn vastgelegd in de processen-verbaal model K1. - Totaaluitslag – vastgelegd in een opgave van de burgemeester N11.
- Totaaluitslag – controleverslag
- Zetelverdeling – vastgelegd in een opgave van het centraal stembureau P22.
- Zetelverdeling – controleverslag
- Telbestand met alle door OSV2020-U gegenereerde uitslagen op stembureau- en kandidaatsniveau – vastgelegd in een CSV-bestand.
- Verslagen van waarnemers van de zitting van stembureaus met een beperkte toegang.
Ter inzage processen-verbaal
De burgemeester van Purmerend maakt bekend dat de afschriften van de processen-verbaal van de 60 stembureaus en het verzamel proces-verbaal N11 voor iedereen ter inzage worden gelegd op
- woensdag 1 december van 9.00 tot 16.00 uur
- donderdag 2 december van 9.00 tot 16.00 uur
- vrijdag 4 december van 9.00- 12.00 uur.
Inzien kan alleen op afspraak. U kunt de afspraak maken via Bureau Verkiezingen, telefoonnummer (0299) 452 452.
Het is niet mogelijk een kopie te verkrijgen van bedoelde processen-verbaal en er mogen ook geen opnames van worden gemaakt.
Bron: Gemeente Purmerend
Foto via purmerend.nl